«єБронювання» військовозобов’язаних: як працюватиме механізм

ФОТО: ілюстративне

Незабаром в Україні запрацює послуга з електронного бронювання військовозобов’язаних громадян. Про це повідомили у пресслужбі міністерства в інтерв’ю Forbes.

Там додають, що процес електронного бронювання потрохи рухається. За технічну частину відповідає Мінцифри, а за регуляторну частину – Мінекономіки.

У відомстві наголошують, ключовий момент – погодження постанови Кабміну, що регулюватиме «єБронювання», з органами центральної влади, Пенсійним фондом, податковою, зацікавленим бізнесом тощо.

Як попередньо працюватиме «єБронювання» у «Дії»

Доступ до «єБронювання» буде через застосунок «Дія». Після запуску послуги керівники підприємств зможуть дізнатися кількість військовозобов’язаних працівників під бронювання – дані підтягнуться після обміну даними між реєстрами органів державної влади, Міністерства оборони та Генштабу ЗСУ.

  • Якщо ввести у сервіс облікові дані конкретного працівника, можна буде перевірити, чи підпадає він під бронювання, чи має дефіцитну військову спеціальність, чи потрібно йому оновити дані в ТЦК тощо.
  • Якщо людина підпадає під усі критерії бронювання, отримує відстрочку від призову на військову службу на пів року.
  • Якщо дані потрібно уточнити, механізм передбачає можливість бронювання на один місяць. За цей час людина має звернутися у ТЦК та актуалізувати дані. Після цього компанія зможе повноцінно забронювати такого працівника. 
    Після запуску «є-Бронювання» заброньовані працівники отримуватимуть витяг із реєстру заброньованих військовозобов’язаних. Він міститиме QR-код, що зчитуватиметься під час перетинанню кордону тощо.
  • Як наголошують у Мінекономіки, це неостаточна версія механізму, можуть внести ще певні зміни.

    Джерело